El servei és gratuït i es prestarà dimecres 25 de gener de 10.30 h a 11.30 h, a l’aparcament ubicat davant de l’Ajuntament.
Allà, tècnics de la Diputació de Barcelona atendran de manera personalitzada als veïns i veïnes que ho requereixin en aquelles qüestions o dubtes relacionades amb l’àmbit del:
- Consum
- Comerç
- Drets dels consumidors
- Compra lloguer habitatge
- Serveis Bancaris
- Vehicles
- Etiquetatge i garanties productes
- Serveis post-venta
- Assegurances
- Viatges
A més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb les clàusules abusives en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.
Podeu consultar el llistat dels municipis i les dates de visita de les UMIC clicant aquí.
El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.